ul. Vetulaniego 1a
31-227 Kraków
+48 726 800 200
Obsługa klienta
8:00 - 16:00
Od poniedziałku do piątku
31-227 Kraków
Obsługa klienta
Od poniedziałku do piątku
Twoja konkurencja ma papier firmowy, a Ty nie? Chciałbyś go przygotować, ale nie wiesz jak? Nie masz pojęcia, jakie informacje i elementy powinien zawierać? Gdy przeczytasz ten tekst do końca, będziesz wiedzieć, jak to zrobić. Dowiesz się też, dlaczego drukowanie papieru firmowego najlepiej zlecić profesjonalnej drukarni.
Papier firmowy to arkusz, na którym znajdują się dane firmy osoby samozatrudnionej, małego lub dużego przedsiębiorstwa. Jest więc drukiem firmowym, obok wizytówek, kopert, teczek na dokumenty i druków samokopiujących.
Najczęściej papier firmowy ma format A4 lub A5.
Zwykle wykonuje się go z papieru offsetowego, ponieważ dobrze absorbuje tusz, więc można na nim łatwo drukować i pisać. Papier offsetowy jest matowy i niepowlekany. Ma lekko chropowatą powierzchnię. Występuje w gramaturach od 60 do nawet 300 g. W przypadku druków firmowych stosuje się najczęściej papier o gramaturze od 80 do 120 g.
Papier firmowy służy do komunikacji wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa, zarówno bezpośrednio, jak i przez internet. To materiał do ponownego zadrukowania na biurowych drukarkach, np. drukowania faktur, umów, cenników, ofert, zamówień. Można na nim też robić notatki (aby to ułatwić, może mieć kratkę lub linie tak jak zeszyt). Ponadto służy do przygotowywania wersji elektronicznych dokumentów, np. w Wordzie.
Wiesz już, czym charakteryzuje się papier firmowy. Teraz sprawdź, dlaczego każda firma powinna go mieć.
Po pierwsze, papier firmowy buduje wizerunek profesjonalnej i rzetelnej firmy, ponieważ prezentuje się lepiej niż zwykła kartka. Świadczy o tym, że przedsiębiorstwo oferuje usługi wysokiej jakości i dba o szczegóły.
Po drugie, zwiększa wiarygodność firmy, urealnia ją i buduje do niej zaufanie, ponieważ nie zataja swoich danych. Dzięki nim klient może łatwo skontaktować się z przedsiębiorstwem, sprawdzić jego ofertę i nawiązać współpracę.
Po trzecie, papier firmowy to narzędzie marketingowe, które reklamuje firmę. Wydrukowane na nim dane (logo, nazwa, telefon) zwiększają rozpoznawalność przedsiębiorstwa, a tym samym szanse, że odbiorca zapozna się z ofertą i z niej skorzysta.
Po czwarte, nadaje dokumentowi oficjalny i formalny charakter. Ponadto na papierze firmowym łatwiej odróżnić oryginał od ewentualnych kopii, co jest istotne np. podczas postępowania sądowego.
Po piąte, papier firmowy to rodzaj wizytówki biznesowej. Buduje świadomość marki wśród klientów, partnerów biznesowych i instytucji.
Po szóste, wyróżnia firmę na tle konkurencji na danym rynku. Papier firmowy to sposób, aby zaprezentować indywidualne cechy przedsiębiorstwa.
Znasz już zalety papieru firmowego. Teraz sprawdź, co powinno się na nim znaleźć, aby spełniał swoje funkcje.
Papier firmowy to element spójnej komunikacji wizerunkowej przedsiębiorstwa, dlatego powinien współgrać stylistycznie i kolorystycznie m.in. ze stroną internetową, ulotkami i wizytówkami. Ponadto wszystkie te nośniki powinny zawierać takie same informacje.
Jednak ilość danych na papeterii nie może przytłaczać. Najważniejsza jest treść dokumentu wydrukowanego na papierze firmowym. Co powinien zawierać?
Na papierze firmowym powinny się znaleźć:
nazwa
logo
dane kontaktowe (adres, strona internetowa, numer telefonu, e-mail).
Można też dodać:
chwytliwe, ale krótkie hasło reklamowe
dane dotyczące profili w mediach społecznościowych.
Spółki i podmioty wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego muszą umieścić na papierze firmowym dodatkowo oznaczenie formy prawnej działalności, numer spółki z oznaczeniem sądu, który przechowuje jej dokumentację, NIP i wysokość kapitału zakładowego.
Wiesz już, jakie informacje powinny znaleźć się na papierze firmowym. W kolejnej części tekstu przeczytasz, jak go przygotować.
Najlepiej przygotować indywidualny projekt papieru firmowego, ponieważ jest unikalny i zgodny z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa.
Jak zrobić papier firmowy w Wordzie? Zaprojektujesz go samodzielnie w 4 krokach:
Utwórz nowy dokument, a następnie z karty “Wstaw” wybierz przycisk “Nagłówek”. Na górze strony umieść nazwę firmy lub imię i nazwisko, jeśli budujesz markę osobistą.
Następnie z karty “Wstaw” wybierz przycisk “Stopka”. Umieść w niej adres, numer telefonu, e-mail, stronę internetową, nazwy profili w portalach społecznościowych.
Wybierz uniwersalną, czytelną czcionkę. Jej rozmiar (co najmniej 7 punktów) i kolor dopasuj do identyfikacji wizualnej Twojej firmy (np. takie jak w brandingu). Pamiętaj, że rozmiar nazwy przedsiębiorstwa powinien być minimum o 2 punkty większy od rozmiaru danych kontaktowych. Możesz też wyróżnić ją innym kolorem.
Kolorowy papier firmowy wygląda lepiej niż monochromatyczny, ponieważ czarno-białe elementy mogą zlewać się z jego treścią. Jeśli zdecydujesz się na wersję w kolorze, wybierz nie więcej niż 3-4 barwy (najlepiej firmowe) z palety kolorów CMYK.
Zwykle papier firmowy zawiera tylko nagłówek lub stopkę, jednak na niektórych projektach te dwa elementy występują jednocześnie.
Dalej z karty “Wstaw” wybierz przycisk “Obraz” i otwórz plik z logo. Możesz je umieścić w stopce, nagłówku strony (w lewym górnym rogu) lub, gdy je rozjaśnisz, w centralnym punkcie. Pamiętaj, że środek papieru firmowego powinien być pusty, aby można było na nim coś napisać lub wydrukować.
Zrezygnuj ze zdjęć i wybierz elementy wektorowe. Dlaczego? Po wydrukowaniu papier firmowy z wektorami zawsze wygląda estetycznie.
Na koniec ustaw marginesy i wyrównaj tekst, aby papeteria prezentowała się profesjonalnie. Zapisz plik.
Jeśli wolisz skorzystać z gotowego szablonu, wybierz jeden ze wzorów dostępnych w Wordzie. Projekt papieru firmowego stworzysz też w darmowym narzędziu on-line Canva, nawet jeśli nie masz umiejętności graficznych.
Drukowanie papieru firmowego zleć profesjonalnej drukarni. Dlaczego?
Po pierwsze, profesjonalna drukarnia zadba o estetykę i wysoką jakość wydruku.
Po drugie, jeżeli planujesz wydrukować większą liczbę kopii, wydasz mniej. Koszty druku papieru firmowego w drukarni są niższe w porównaniu do kosztów drukowania na biurowym sprzęcie.
Po trzecie, kolory elementów papieru firmowego wydrukowanego na drukarce biurowej mogą różnić się od barw na innych produktach firmowych, np. ulotkach. Dlaczego? Te urządzenia nie mają profesjonalnych profili kolorystycznych i nie są skalibrowane specjalistycznymi narzędziami, tj. spektrofotometry.
Po czwarte, papier firmowy drukowany w drukarni może zawierać grafikę, która dochodzi do krawędzi kartki (na spad). W przypadku samodzielnego druku jest to niemożliwe.
Chcesz wydrukować papier firmowy? Drukarnia VPrint przygotuje wysokiej jakości papeterię dopasowaną do Twoich oczekiwań w 100%. Możesz wybrać wariant czarno-biały lub kolorowy (w kolorach firmowych), jednostronny lub dwustronny, na papierze matowym lub błyszczącym, bez lub z warstwą folii introligatorskiej.
Jeśli chcesz zlecić wydruk papieru firmowego drukarni VPrint, już teraz skontaktuj się z nami – pomożemy Ci uzyskać profesjonalny papier firmowy.
Na naszym blogu umieszczamy nie tylko informacje ze świata druku, ale także porady oraz ciekawostki. Sprawdź inne nasze artykuły.