ul. Vetulaniego 1a

31-227 Kraków

+48 726 800 200

Obsługa klienta

8:00 - 16:00

Od poniedziałku do piątku

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Druk na folii OWV – co to jest i jakie ma zastosowania?

Łatwo przykleja się do szyby, a po zdjęciu nie pozostawia na niej śladów. Można ją przyklejać i odklejać wiele razy. Takie właściwości ma folia OWV. Co to jest? Gdzie i kiedy stosuje się folię OWV od wewnątrz? Czy ma jakieś wady? Przeczytaj nasz tekst do końca, a poznasz odpowiedzi na te pytania.

Folia OWV. Co to jest?

OWV to skrót od zwrotu w języku angielskim “One Way Vision”, który można przetłumaczyć np. jako “widok w jedną stronę”.

Natomiast folia OWV to specjalny samoprzylepny materiał do naklejania na płaskich, gładkich i przezroczystych powierzchniach, np. witrynach sklepowych. Tworzy efekt lustra weneckiego.

To oznacza, że przechodnie widzą tylko grafikę, tekst lub obraz na witrynie, ponieważ reklama na folii OWV przysłania wnętrze sklepu czy lokalu usługowego. Gwarantuje więc prywatność, intymność i komfort jego pracownikom i klientom, np. podczas zabiegu w salonie kosmetycznym.

Z kolei od wewnątrz dobrze widać otoczenie lokalu. Dzięki dziurkowanej strukturze folii OWV osoby w środku mogą bez problemu obserwować to, co dzieje się na zewnątrz, tyle że w ciemniejszych odcieniach.

Mimo że po naklejeniu folii OWV od wewnątrz szyby wyglądają jak przyciemnione, to nie blokuje ona dostępu światła naturalnego, a jedynie go ogranicza. W efekcie w pomieszczeniu nie jest ciemno.

Przepuszczalność światła zależy od struktury perforacji folii One Way Vision, czyli wielkości i stosunku ilości dziurek do całości materiału wyrażonego w procentach. Zwykle średnica pojedynczego otworu to maksymalnie 2 mm. Najczęściej powierzchnia równomiernie rozłożonych dziurek wynosi 40% całości, a powierzchnia zadrukowana – 60%. Ten materiał redukuje więc dostęp promieni słonecznych o ok. 50%.

Czym jeszcze charakteryzuje się folia OWV z nadrukiem?

3 cechy charakterystyczne folii OWV

Folia One Way Vision ma 3 podstawowe cechy.

Pierwsza: jest perforowana, czyli dziurkowana.

Ma drobne otwory, rozłożone równomiernie na całej powierzchni. Przypomina więc siatkę lub plaster miodu, w którym dziurki zwężają się z jednej strony. Dzięki takiej strukturze jest półprzezroczysta, a jednocześnie umożliwia pełny kolorowy zadruk po zewnętrznej stronie.

Druga: folię OWV można przykleić zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynku, czyli na szybie od strony ulicy lub od strony pomieszczenia.

Reklama na folii OWV od wewnątrz jest odporna na trudne warunki pogodowe (śnieg, deszcz), promieniowanie UV i uszkodzenia mechaniczne. Ponadto nie jest bezpośrednio narażona na akty wandalizmu.

Trzecia: z jednej strony folia OWV jest błyszcząca i biała (do zadrukowania), a z drugiej czarna. W efekcie nieprzezroczysty wydruk jest wyraźny, a przez to dobrze widoczny.

Znasz już definicję folii OWV. Wiesz też, jakie ma właściwości. Teraz poznaj jej wady i zalety.

Jakie są zalety i wady folii OWV z nadrukiem?

Folię OWV przykleja się łatwo, zarówno niewielkie elementy o różnych kształtach, jak i bardzo duże wydruki. Wcześniej trzeba tylko dobrze umyć i odtłuścić powierzchnię. Ten materiał można precyzyjnie przykleić nawet samodzielnie, bez pomocy wyszkolonego aplikatora. Dlaczego?

Folia OWV jest elastyczna. Po ogrzaniu można ją wyginać, a przez to dobrze dopasować do każdej transparentnej i gładkiej powierzchni, np. mocno wyprofilowanej szyby samochodowej.

Ponadto, aby przykleić folię OWV, nie trzeba używać kleju ani taśmy montażowej. Mimo że nie jest lepka, mocno przylega do płaskich powierzchni.

Natomiast po odklejeniu folia OWV nie pozostawia żadnych śladów, więc nie trzeba myć okien czy przeszklonych witryn. Ponadto nie niszczy powierzchni, na której była przyklejona.

A czy folia One Way Vision ma jakieś wady?

Aby wydrukować reklamę na tym samoprzylepnym materiale, trzeba przygotować specjalny projekt graficzny. Specjalny to znaczy prosty, bez skomplikowanych elementów. Dlaczego? Ponieważ perforacja usuwa szczegóły nadruku, a przez to zmniejsza jego czytelność. Jeśli więc wydruk ma być bardzo dokładny, folia OWV to zły wybór.

Znasz już zalety i wady folii OWV z nadrukiem. Teraz przeczytaj, gdzie wykorzystuje się ten samoprzylepny materiał.

Gdzie i kiedy stosuje się folie OWV z nadrukiem?

Folie OWV stosuje się, żeby przykleić np. grafikę informacyjną lub marketingową na transparentnych, płaskich i szklanych powierzchniach. Stosuje się je wtedy, gdy folie klasyczne są niewskazane lub wykluczone, ponieważ zaciemniają pomieszczenia.

Foliami One Way Vision okleja się:

  • witryny sklepowe

  • szyby wystawowe

  • okna

  • osłony z arkuszy plexi

  • kaski motocyklowe

  • szklane elewacje

  • gabloty i szklane ścianki działowe

  • szyby samochodowe, tramwajowe i autobusowe.

W związku z tym nadruki na foliach OWV można spotkać m.in. w:

  • biurach

  • apartamentowcach

  • bankach i innych placówkach finansowych

  • salonach kosmetycznych, fryzjerskich, spa

  • klubach fitness, na siłowniach

  • urzędach

  • środkach transportu miejskiego.

Najczęściej foliami OWV okleja się samochody i witryny sklepowe, dlatego w kolejnej części tekstu omówimy te dwa zastosowania. Dowiesz się m.in., dlaczego ten samoprzylepny materiał spełnia wymogi bezpieczeństwa ruchu na drodze.

Zalety folii OWV na samochód

Folię OWV z nadrukiem można umieścić na tylnej i bocznej szybie samochodu firmowego, który należy do np. drukarni, restauracji, agencji marketingowej. Wtedy pojazd pełni funkcję mobilnego nośnika reklamy danego przedsiębiorstwa.

Grafikę i tekst na folii One Way Vision widzą tylko osoby znajdujące się poza pojazdem (przechodnie i kierujący innymi samochodami), nie jego kierowca. Dzięki właściwościom tego materiału widoczność podczas jazdy wynosi 100%.

Tym samym folia OWV na samochód spełnia wymogi niezbędne do zachowania bezpieczeństwa ruchu na drodze.

A dlaczego warto okleić witrynę sklepową folią OWV z nadrukiem?

Zalety folii z nadrukiem na witrynie sklepowej

W przypadku większości sklepów przeszklona witryna jest jedynym źródłem światła naturalnego, które dociera do wnętrz.

Zwykłe folie blokują dostęp promieni słonecznych, więc w środku jest ciemno nawet w dzień. Skutek? Pracownicy muszą włączać sztuczne światło, przez co produkty i wnętrze sklepu mogą wydawać się klientom mniej atrakcyjne.

Natomiast dzięki reklamie na dziurkowanej folii OWV słońce przenika swobodnie do wnętrz przez przeszkloną witrynę sklepową.

Podsumowując: druk na folii OWV jest trwały, łatwo się przykleja i zapewnia prywatność. Ponadto jest wyraźny i dobrze widoczny, więc potencjalny klient z daleka zauważy reklamowany lokal usługowy lub sklep.

Może i Ty wykorzystasz ten sposób, żeby zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy?

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Interesuje Cię nasza branża?

Na naszym blogu umieszczamy nie tylko informacje ze świata druku, ale także porady oraz ciekawostki. Sprawdź inne nasze artykuły.