Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Książka jako narzędzie marketingowe

Czasy się zmieniły. Obecnie zupełnie inaczej wygląda reklama, która swoje triumfy święci w internecie. Zmieniły się także realia dotyczące wydawania książek. Dziś książkę można wydać na własną rękę. Jest to przedsięwzięcie znacznie mniej wymagające niż jeszcze kilkanaście lat temu. W związku z tym własna książka może posłużyć jako wspaniałe narzędzie marketingowe.

książka jako narzędzie marketingowe

Ekspert w swojej dziedzinie

Każdy, kto prowadzi interes i odnosi sukcesy w danej branży, jest ekspertem. Jak się okazuje, obecnie rady takich osób są bardzo cenione i mile widziane na rynku publikacji. Dzięki temu korzystają wszyscy. Odbiorcy mogą zasięgnąć wiedzy od doświadczonego przedsiębiorcy, a on sam może zaprezentować w ten sposób swoją markę. Nie trzeba daleko szukać przykładów. Wielu znanych biznesmenów lub blogerów pisze książki omawiające ich działania i zawierające rady, jak osiągnąć sukces. Co więcej, takie pozycje w postaci książek biznesowych chętnie się sprzedają.

Grunt to dać się poznać

Książki mogą być także drogą do klienta. Obecnie większość drukarni oferuje druk książki w przystępnej cenie. Nakłady finansowe mogą być często mniejsze niż na szeroko zakrojone kampanie reklamowe. Książki są także odbierane bardziej profesjonalnie. Pozwalają klientowi poznać firmę, jej ofertę i twórcę sukcesu na spokojnie, wszędzie tam, gdzie on tego chce oraz wtedy, kiedy ma czas. Książka to także idealny sposób na przedstawienie ciekawej usługi, wdrożonego produktu czy innowacyjnych rozwiązań. Pozwala na prezentowanie dowolnych treści w sposób jasny, zrozumiały i jednocześnie bardziej prestiżowy.

książka w marketingu
druk książek

Firma w pigułce

Każda firma spotyka się często z podstawowymi pytaniami, które się powtarzają regularnie. Wielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że duża część pytań powtarza się w przypadku każdego klienta. Rozwiązaniem tego problemu może być druk książki o charakterze FAQ. To właśnie w takiej formie można przedstawić zarys funkcjonowania firmy, jej ofertę oraz odpowiedzi na pytania, które już na wstępie nasuwają się każdemu klientowi. Będzie to interesująca lektura dla klienta oraz uproszczenie komunikacji na płaszczyźnie klient-usługodawca. Warto przemyśleć takie rozwiązanie.

Wydać książkę na własną rękę?

Mówi się, że jeżeli ktoś czyta dużo książek, z czasem zapragnie wydać swoją. Jest w tym sporo prawdy, ale niestety są osoby, które piszą tylko do szuflady. Rozwiązaniem tego problemu jest tzw. self-publishing, czyli wydawanie książek na własną rękę. Jest to idealny sposób na wydanie książki dla wszystkich pasjonatów różnych dziedzin. Dobrym pomysłem będzie także wydanie książki na własną rękę, by rozpocząć karierę pisarską.

We współpracy z drukarnią

Jeżeli zapadła decyzja o wydaniu książki, warto wcześniej odpowiednio się do tego przygotować. Druk książki powinno być poprzedzone odpowiednim przygotowaniem przez grafika. Dzięki temu książka będzie wyglądać dobrze pod względem marketingowym, a jednocześnie jej parametry techniczne będą odpowiednie. Zawsze z prośbą o zrealizowanie takiej usługi można zwrócić się do drukarni, która książkę drukuje.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Interesuje Cię nasza branża?

Na naszym blogu umieszczamy nie tylko informacje ze świata druku, ale także porady oraz ciekawostki. Sprawdź inne nasze artykuły.