Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Efektywne materiały POS

Szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży lub świadomości marki? Zainwestuj w materiały POS! W reklamach tego typu drzemie ogromny potencjał. Jak go wykorzystać?

materiały pos przykłady

Materiały POS - co to takiego?

Materiały POS to reklamy typu BTL (z. j. ang – below the line), umieszczane poza środkami masowego przekazu, skierowane wprost do klientów (głównie detalicznych) w miejscu dokonywania zakupów (POS; z j. ang – point of sale).

Dobrze przygotowane reklamy drukowane POS, przyciągają uwagę i wpływają na decyzje zakupowe, przyczyniając się do zwiększenia sprzedaży czy świadomości marki, jak również budowy sieci lojalnych klientów.

Rodzaje materiałów POS

Do materiałów POS zalicza się m.in. powszechnie stosowane gazetki, ulotki, broszury czy naklejki, których liczne przykłady obserwuje się w sieciowych aptekach, drogeriach i marketach oraz sklepach franczyzowych.

Wśród tego typu reklam można wymienić także:

– dyspensery, bilonowice i standy na lady;
– kiwaki/wobblery, stoppery i linery na półki;
– flagietki i zawieszki sufitowe;
– owijki paletowe;
– display’e i bociany podłogowe;
– stoiska degustacyjne.

projektowanie materiałów pos
materiały reklamowe pos

Efektywne materiały POS - dobre praktyki projektowania

Aby w pełni wykorzystać potencjał materiałów POS, należy skrupulatnie podejść do kwestii ich projektowania. Najbardziej efektywne reklamy typu POS wyróżniają się na tle innych, przyciągają wzrok i zawierają element zaskoczenia. Projektując je, warto więc uruchomić pokłady kreatywności.

Efektywne materiały POS powinny także charakteryzować się następującymi cechami:

Spójność

Materiały POS muszą współgrać z konceptem identyfikacji wizualnej marki, dla której są przygotowywane. Należy w nich stosować te same kolory, czcionki i motywy, które zostały wskazane w Key Visual firmy. Zbyt duże odchylenia od KV (np. wynikające z odważnych urozmaiceń graficznych) nie są wskazane – materiały niespójne z kluczem wizualnym tracą tożsamość i nie wzbudzają zaufania.

Widoczność

Klienci skupiają wzrok na komunikatach prezentowanych w materiałach POS maksymalnie pięć sekund. Jeśli więc chce się przyciągnąć ich uwagę na dłużej, najlepiej zrobić to przy pomocy:

– mocno nasyconych kolorów;
– intrygujących fotografii i rysunków;
– ciekawych kształtów;
– intuicyjnych znaków i ikonek (takich jak uniwersalne plusy, wykrzykniki czy strzałki).

Czytelność

Projektując materiały POS, należy dostosować je do lokalizacji, w jakich zostaną umieszczone. Inaczej będzie wyglądała reklama na potykacz, a inaczej na wobbler. Materiały wielkoformatowe pomieszczą bardziej rozbudowane grafiki i większej objętości treści. W materiałach o niewielkich rozmiarach lepiej postawić na prostotę. Niezależnie od formatu reklam POS, warto pamiętać o tym, by nie przesadzić z ilością prezentowanych w nich treści. W tym przypadku zdecydowanie „Mniej znaczy więcej”.

materiały pos

Materiały POS stosowane są w handlu od lat. Unikalne, spójne, czytelne i widoczne reklamy drukowane tego typu są świetna inwestycją, która szybko zwraca się w postaci podwyższonych słupków sprzedaży.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Interesuje Cię nasza branża?

Na naszym blogu umieszczamy nie tylko informacje ze świata druku, ale także porady oraz ciekawostki. Sprawdź inne nasze artykuły.