Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Wizytówka – podstawa dobrego biznesu

Każdy kontrahent prowadząc interesy chce wiedzieć, z kim ma do czynienia – poważnym graczem, z którym będzie w stanie odnieść sukces, czy przypadkowym przechodniem, który zapragnął dorobić trochę grosza. Aby zdeterminować, z jakim przedsiębiorcą ma się do czynienia, ocenia się rozmaite czynniki – prezencje, zachowanie, przygotowanie do rozmowy i korzyści, jakie mogą wypłynąć z prowadzenia wspólnych interesów.

Przedstaw się bez słów

Już dawni Chińczycy wiedzieli, jak ważne są dane osobę w przypadków urzędników państwowych. Pakiet niezbędnych informacji – imię, nazwisko oraz zajmowane stanowisko, otrzymane dzięki zdaniu egzaminu państwowego – stanowił dumę dla swojego właściciela. Koreańscy kupcy, którzy zajmowali się handlem posiadali specjalne tabliczki, na których widniały informacje o danych osobowych oraz gildii, z jakiej pochodzili. Do Europy dotarły w XVI wieku, kiedy to podróżnik Marco Polo przywiózł ze sobą ręcznie zapisane dane na papierze ryżowym.

Taka forma miała służyć przedstawieniu się na piśmie – zależne to było od charakteru języka chińskiego – system skomplikowanych znaków znacząco różnił się od europejskiego alfabetu, w którym nie trzeba było zapamiętywać specjalnych znaków. Ułatwiało to jasną i jednoznaczną identyfikację urzędnika oraz zajmowane przez niego stanowisko.

Z duchem czasu

Obecnie wizytówka używana jest w oficjalnych sytuacjach biznesowych. Wymieniają się nimi partnerzy, kontrahenci bądź też przedsiębiorcy rozważający możliwość nawiązania trwalszej współpracy. Przekazywane są na spotkaniach, konferencjach, targach czy też biurach. Pełnią rolę prezentacji, dzięki której klient otrzymuje pewien pakiet danych niezbędnych do rozpoznania danego przedsiębiorcę bądź specjalistę.

Nie istnieją żadne konkretne wytyczne, co powinno znaleźć się na takiej wizytówce, przyjęło się jednak, że na jednej stronie zamieszcza się dane kontaktowe, tytuł stanowiska, logo oraz imię i nazwisko.

Wygląd na miarę złota

Bardzo ważne jest estetyczne zaprojektowanie i wykonanie wizytówki. Schludna, czysta i minimalistyczna – posiadają tylko niezbędne minimum wiedzy. Bez niepotrzebnych ozdobników zakłócających kompozycję czy obrazków odwracających uwagę.

Wygląd wizytówki oraz sposób, w jaki jest przekazywana, może przesądzić o tym, czy kontrahent będzie zainteresowany prowadzeniem wspólnych interesów. Trzeba przy tym pamiętać, aby nie traktować wizytówki jako ulotki reklamowej, ponieważ są to dwa różne rodzaje materiałów promocyjnych o zupełnie innej wadze i przeznaczeniu.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Interesuje Cię nasza branża?

Na naszym blogu umieszczamy nie tylko informacje ze świata druku, ale także porady oraz ciekawostki. Sprawdź inne nasze artykuły.