Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Plakat - jak sprawdza się jako nośnik reklamy?

Do promocji produktów, ale też różnego rodzaju usług, niezbędna jest obecnie dobra reklama. Prawda jest jednak taka, że to co zobaczone w Internecie, szybko umyka z pamięci. Lepiej sprawdza się przekaz, który widzi się przed dłuższą chwilę – i można mu się dokładniej przyjrzeć. Właśnie taką rolę spełnia plakat reklamowy.

Druk plakatów naprawdę się opłaca.

Duże, kolorowe plakaty są nadal jedną z najskuteczniejszych metod reklamy dla sklepów, firm i organizacji. Przygotowane na materiałach odpornych na uszkodzenia i rozdarcia, stają się nośnikiem, który może pojawić się w wielu miejscach przestrzeni miejskiej, ale także wiejskiej. Oznacza to, że odbiorcy reklamy będą mogli się z nią spotkać praktycznie przy każdym wyjściu z domu, w drodze do pracy, na zakupy, czy w czasie podróży.

Najlepsze będą oczywiście formaty większe (B1, B2), które umieszczone na przystankach czy witrynach sklepowych staną się naprawdę wyraźnym przekazem reklamowym. Grafiki będą tam dobrze widoczne, a w razie potrzeby będzie można je bez problemu usunąć. Co więcej, reklamy są doskonałym sposobem zarówno na reklamę czasową (mającą ukazać np. aktualną promocję), jak i stałą (np. konkretnej usługi). Ciekawie zaprojektowane i barwne plakaty zawsze przyciągają uwagę i dzięki temu zachęcają do skorzystania z danej usługi. Już od lat nie tracą one na popularności, bo nadal są naprawdę skuteczne, szczególnie dlatego, że obecnie (dzięki pomysłowości projektantów) stają się małymi dziełami sztuki.

Jakie zalety niesie ze sobą plakat reklamowy?

Promocja swoich usług na wydrukowanych plakatach posiada wymierne korzyści. Można wśród nich wymienić:

  • Oddziaływanie obrazem - plakat doskonale wyeksponuje markę czy wygląd produktu, szczególnie gdy ważne są aspekty wizualne albo podkreślenie wybranej cechy usługi.
  • Całkowitą personalizację - wydrukowane plakaty mogą w pełni odpowiadać potrzebom konkretnej firmy (wszystkie mogą być takie same albo każdy może być zupełnie inny).
  • Różnorodność - druk może odbyć się na papierze o różnej gramaturze, grafika może być błyszcząca lub matowa.
  • Kreatywną reklamę - plakaty mogą mieć dowolny kształt, kolor, a przede wszystkim treść.
  • Relatywnie niskie koszta (a szeroka skala promocji).
  • Szeroki zasięg - plakaty można umieszczać w wielu miejscach, nawet tych najbardziej nietypowych.
  • Stacjonarny charakter reklamy pozwala na dokładne zapoznanie się z jej treścią (nie "umyka" ona tak jak reklama online). Plakat skupia uwagę potencjalnego klienta na jednym, konkretnym produkcie.
  • Plakaty nikomu nie przeszkadzają, szczególnie umieszczone w przestrzeni publicznej.

Jak widać, przekaz marketingowy plakatów może być naprawdę skuteczny, dlatego warto je wykorzystywać do promocji swoich usług i samodzielnie przekonać się o ich zaletach.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Interesuje Cię nasza branża?

Na naszym blogu umieszczamy nie tylko informacje ze świata druku, ale także porady oraz ciekawostki. Sprawdź inne nasze artykuły.