Bierzesz udział w evencie branżowym i chcesz jak najlepiej zaprezentować swoją firmę? Chcesz pozyskać nowych klientów? A może chcesz znaleźć inwestora? Musisz więc odpowiednio przygotować stoisko firmowe. Odpowiednio, czyli zgodnie z wybranym celem. Wskazówki, jak to zrobić, znajdziesz w naszym tekście.
Targi, konferencje i eventy branżowe to dobra okazja do tego, żeby zareklamować swoją firmę konkretnej grupie odbiorców. Dlaczego? Te wydarzenia gromadzą ludzi już zainteresowanych daną branżą, a więc potencjalnych klientów i kontrahentów.
Jakie są inne zalety udziału w eventach branżowych? Przede wszystkim jest to szansa, aby:
przedstawić firmę i jej działalność nowym odbiorcom,
zebrać feedback na temat produktów i usług od dotychczasowych klientów,
skonsultować pomysły z bardziej doświadczonymi przedsiębiorcami,
sprawdzić, jak reklamuje się konkurencja,
pozyskać inwestorów i sponsorów,
pozyskać nowych pracowników lub dostawców,
zbudować sieć relacji biznesowych.
Żeby dobrze wykorzystać okazję, do udziału w evencie branżowym trzeba się przygotować. Jak zrobić to prawidłowo? O tym przeczytasz w kolejnym fragmencie tekstu.
Na wydarzeniu branżowym stoisko firmowe to wizytówka firmy, więc jego forma świadczy o przedsiębiorstwie.
Wygląd stoiska zależy m.in. od celu marketingowego i promocyjnego, który wystawca chce osiągnąć. Na przykład, jeśli chce nawiązać nowe kontakty i budować relacje biznesowe, powinien zorganizować miejsce do rozmów. Jeżeli jego celem jest promocja, sprzedaż i dystrybucja produktów, musi je odpowiednio wyeksponować.
Oprócz określenia celu wystawca powinien zastanowić się, jak chce (i może) przykuć uwagę zwiedzających. Chodzi o to, aby wyróżnić się spośród dziesiątek, a nawet setek innych wystawców, którzy “walczą” o uwagę tych samych klientów i prezentują produkty z tego samego sektora.
Jak więc to zrobić? Uwagę zwiedzających mogą przyciągnąć: niestandardowe działania (tj. konkursy z nagrodami, degustacja produktów z oferty), darmowe gadżety, leżaki z wyeksponowanym logo, na których będą mogli odpocząć.
A jak przygotować stoisko firmowe, żeby było atrakcyjne wizualnie, a jednocześnie funkcjonalne? W tym celu trzeba zorganizować elementy scenografii (np. standy), miejsce do odpoczynku i rozmowy (np. wygodne fotele i stoliki), miejsce do zabawy dla dzieci, a jeśli są to targi produktów regionalnych, dodatkowo miejsce do degustacji (np. ladę).
Przestrzeń firmową można wydzielić za pomocą ścianki reklamowej o dużej powierzchni nadruku z komunikatem, np. logo i claimem marki (krótkim hasłem, które ją opisuje). To jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców i świetne tło do zdjęć. Takie ścianki są dostępne w różnych rozmiarach, mogą mieć też różnorodne kształty i trzeba je po prostu dopasować do wielkości stoiska firmowego.
Jego widoczność można też zwiększyć dzięki standowi reklamowemu z dwustronną grafiką wydrukowaną na papierze lub materiale. Warto rozważyć druk na tkaninie metodą sublimacji, która gwarantuje żywe i trwałe kolory, a także odporność na promieniowanie UV (to ważne w przypadku eventów organizowanych na zewnątrz). A ponieważ stand jest mniejszy od ścianki, sprawdzi się w miejscach o ograniczonej powierzchni.
Oprócz ścianki i standu reklamowego warto przygotować druki wielkoformatowe, tj.
plakaty
rollupy.
Plakaty mogą informować m.in. o: asortymencie, zaplanowanych eventach, aktualnych ofertach specjalnych. Te kolorowe plansze mogą też edukować na temat korzyści, jakie ma klient, który kupuje produkty lub usługi firmy. Dobrze zaprojektowany plakat, czyli z ciekawą grafiką i chwytliwym hasłem, wyróżni stoisko na tle pozostałych.
Z kolei rollup reklamowy (zwijany baner na stojaku z grafiką i sloganem) jest lekki, łatwy w obsłudze (jego montaż, transport i demontaż są bezproblemowe), a jednocześnie wytrzymały. W związku z tym jest też mobilny i wielorazowy.
Popularnym i ciekawym rozwiązaniem jest podział projektu graficznego na kilka rollupów, np. trzy. Gdy ustawi się je obok siebie w odpowiedniej kolejności i odległości, tworzą całość.
W naszej drukarni VPrint oferujemy wysokiej jakości wielkoformatowy druk cyfrowy. To zasługa nowoczesnej technologii, sprzętu i umiejętności wykwalifikowanych pracowników. Jeśli nie wiesz, jaką formę plakatów czy rollupów wybrać, chętnie doradzimy, a następnie zrealizujemy Twoje zlecenie starannie i w terminie.
Osobom, które odwiedzą stoisko eventowe, warto wręczyć materiały reklamowe, np. wizytówki i ulotki. Jak je przygotować?
Materiały reklamowe dla odwiedzających targi, konferencję czy inny event branżowy powinny być spójne z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa. Mogą to być m.in.:
wizytówki
katalogi i ulotki
naklejki.
Dzięki nim zwiedzający będą mogli dokładnie zapoznać się z firmą i jej ofertą.
Jeśli celem wystawcy jest pozyskanie partnerów do współpracy, na event branżowy powinien zabrać wizytówki. Muszą być estetyczne i czytelne, ponieważ mają wzbudzić zainteresowanie kontrahentów i zachęcić ich do współdziałania. Dlatego ważna jest jakość wydruku, ciekawy projekt graficzny i bezbłędna treść (literówki są niedopuszczalne).
Oprócz logo i nazwy firmy na wizytówce powinno się znaleźć:
imię i nazwisko
stanowisko
adres firmy
numer telefonu
adres strony internetowej.
Dane kontaktowe można wydrukować na kolorowym kartonie, papierze kredowym, a nawet plastiku. Najbardziej popularny rozmiar wizytówek to 90 × 50 mm.
Jeśli celem udziału w targach jest pozyskanie nowych klientów, na stoisku nie może zabraknąć katalogów z produktami i usługami oraz ulotek reklamowych. Można je wyeksponować na rozkładanym stojaku z półkami.
Taki katalog może prezentować całą ofertę firmy lub tylko wybraną grupę produktów. Może też informować o aktualnych promocjach lub jedynie o nowościach w asortymencie. Co do ulotek, najlepiej przygotować dwie wersje: ulotki jednostronicowe i ulotki w formie książki z opisami produktów i usług, ich specyfikacjami, cenami i terminami realizacji.
Zarówno katalog, jak i ulotka muszą zawierać dane kontaktowe i adres strony internetowej firmy. A żeby zwiększyć rozpoznawalność marki, trzeba umieścić na nich logo i inne elementy identyfikacji wizualnej.
Dobrym sposobem, aby pozostać w świadomości konsumenta, który np. miał kontakt z przedstawicielem firmy, są samoprzylepne naklejki (jedno- lub wielorazowe). Mogą mieć dowolny kształt i dowolnie wybrany nadruk.
Naklejki sprawdzą się jako element działań promocyjnych lub drobna pamiątka po spotkaniu na evencie branżowym, np. dodatek do gift boxa z pendrivem, brelokiem, koszulką, słodyczami, bawełnianą torbą lub notesem.
Wiesz już, co i jak przygotować na konferencję, targi czy event. Teraz opracuj projekt graficzny elementów scenografii i materiałów reklamowych dopasowany do potrzeb Twojej firmy i oczekiwań odbiorców. Potem poinformuj aktualnych i potencjalnych klientów o tym, że weźmiesz udział w imprezie branżowej. Możesz to zrobić np. za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Na koniec wybierz odpowiednią usługę z oferty VPrint i złóż zamówienie, a my zrealizujemy je szybko i starannie.